Uncategorised

Funkcję Inspektora Ochrony Danych w Urzędzie Gminy Narew pełni Pan Krystian Kraska e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA - przesłanka umowy

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parliament Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych I w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 informujemy, iż:

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest  Gmina Narew reprezentowana przez Wójta (ul. Mickiewicza 101, 17-210 Narew, tel. (85) 6816016, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

2) W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

3) Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy cywilnoprawnej.

4)Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu
z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych. 

5) Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) ww. rozporządzenia.

6) Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

7 Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:

-dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia swoich danych.

- wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się
 z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy cywilnoprawnej. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości zawarcia umowy.

Ponadto informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany lecz nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA - przesłanka przepis prawa

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 informujemy, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Narew reprezentowana przez Wójta (ul. Mickiewicza 101, 17-210 Narew, tel. (85) 6816016, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
  2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
  4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
  5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia.
  6. Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
  7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:

 - dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania,

- wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się
 z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe. Nieprzekazanie danych skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3.

Ponadto informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany lecz nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

                                                                                             

Jakie uprawnienia posiada podmiot danych?

Osobom, których dane dotyczą, przysługują następujące prawa:
a) Prawo do sprostowania danych
Prawo to obejmuje uprawnienie do sprostowania i uzupełnienia danych osobowych. Administrator zobowiązany jest usuwać ewentualne niezgodności lub błędy przetwarzanych danych osobowych oraz uzupełniać je, jeśli są niekompletne.
b) Prawo do sprzeciwu wobec wykorzystania danych
Osoba, której dane dotyczą, może w każdym momencie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych, które odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu Administratora albo przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (np. dla celów analitycznych lub statystycznych); sprzeciw w tym zakresie powinien zawierać uzasadnienie;
Jeżeli sprzeciw okaże się zasadny i nie będziemy mieli innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, usuniemy te dane, wobec wykorzystania których wniesiony został sprzeciw.
c) Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”)
Osoba której dane dotyczą ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych jeżeli:
 osoba której dane dotyczą wycofała zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o zgodę;
 dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
 osoba której dane dotyczą wniosła sprzeciw wobec wykorzystywania i nie istnieją nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania,
 dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem.
 dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega administrator;
 dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.

d) Prawo do ograniczenia przetwarzania danych
Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w następujących przypadkach:
a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;
b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
c) administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
d) osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
Pamiętaj jednak, że jeżeli przetwarzanie zostało ograniczone, to jednak takie dane osobowe można przetwarzać, z wyjątkiem przechowywania, wyłącznie:
- za zgodą osoby, której dane dotyczą, lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub
- w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub
- z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego.
e) Prawo dostępu do danych
Osoba, której dane dotyczą ma prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy przetwarzamy dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, ma prawo:
a) uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
b) uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych lub o kryteriach ustalania tego okresu, o prawach przysługujących na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
c) uzyskać kopię swoich danych osobowych.
f) Prawo do cofnięcia zgody
Jeśli dane przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody osoba której dane dotyczą, ma prawo ją wycofać w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem tej zgody.
g) Prawo do przenoszenia danych
Na tej podstawie – w zakresie, w jakim dane są przetwarzane w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą – Administrator wydaje dane dostarczone przez osobę, której one dotyczą, w formacie pozwalającym na ich odczyt przez komputer. Możliwe jest także zażądanie przesłania tych danych innemu podmiotowi – jednak pod warunkiem, że istnieją w tym zakresie techniczne możliwości zarówno po stronie Administratora, jak również tego innego podmiotu.
h) Prawo do skargi
W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Jak realizujemy uprawnienia podmiotów danych?

Aby zrealizować swoje uprawnienia opisane powyżej możesz złożyć do nas wniosek
a) za pomocą adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. albo
b) osobiście w Urzędzie Gminie Narew.
c) poprzez skrzynkę epuap możecie Państwo przesłać wysyłając PISMO OGÓLNE skierowane do Urzędu Gminy NAREW.
d) tradycyjnie na dres Gminy Narew.

Przykładowy wniosek możesz pobrać TUTAJ

Ponadto udostępniamy w/w wniosek, w platformie EPUAP na stronie www.epuap.gov.pl – możecie je Państwo przesłać wysyłając PISMO OGÓLNE skierowane do Urzędu Gminy NAREW.

Administrator musi być pewny tożsamości osoby, która realizuje swoje uprawnienia z RODO. Dlatego Jeżeli Administrator nie będzie w stanie zidentyfikować osoby składającej wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje.

Odpowiedź udzielana jest w formie pisemnej, chyba że wniosek został złożony drogą e-mailową lub zażądano w nim przekazania odpowiedzi w formie elektronicznej.

Jeżeli, w wykonaniu wymienionych powyżej uprawnień, podmiot danych występuje do Administratora z wnioskiem o realizację jednego albo kilu praw, spełniamy to żądanie albo odmawiamy jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu.
Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – nie będziemy mogli spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełnimy je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując uprzednio o zamierzonym przedłużeniu terminu i przyczynach takiego przedłużenia.

Prawo dostępu do danych o czym warto pamiętać?


W Gminie Narew przetwarzamy dane osobowe (szczególnie mieszkańców), na podstawie wielu różnych aktów prawnych. Dlatego w niektórych przypadkach, gdy podmiot danych będzie realizował prawo dostępu do danych osobowych albo kopii danych osobowych administrator wykonujący zadanie publiczne może wezwać osobę, której dane dotyczą, do udzielenia informacji pozwalających na wyszukanie tych danych.
W takim przypadku:
a) zawsze zapewniamy odpowiednie środki służące ochronie interesu lub podstawowych praw i wolności osoby, której dane dotyczą,
b) informujemy osobę, której dane dotyczą, na jej wniosek, bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie miesiąca od dnia otrzymania wniosku o podstawie niewykonania obowiązków, o których


Czy z prawa do bycia zapomnianym można korzystać w każdej sytuacji?


Pamiętaj, że pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, nie zawsze to prawo może być zrealizowane.
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych osobowych, a administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności. Prawo do bycia zapomnianym nie ma zastosowania, jeśli przetwarzanie jest niezbędne:
• do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji;
• do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega administrator, lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
• z uwagi na: cele zdrowotne lub interes publiczny w dziedzinie zdrowia publicznego;
• do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że prawo, o którym mowa, uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów takiego przetwarzania;
• do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Jakie uprawnienia posiada podmiot danych?

Osobom, których dane dotyczą, przysługują następujące prawa:
a) Prawo do sprostowania danych
Prawo to obejmuje uprawnienie do sprostowania i uzupełnienia danych osobowych. Administrator zobowiązany jest usuwać ewentualne niezgodności lub błędy przetwarzanych danych osobowych oraz uzupełniać je, jeśli są niekompletne.
b) Prawo do sprzeciwu wobec wykorzystania danych
Osoba, której dane dotyczą, może w każdym momencie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych, które odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu Administratora albo przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (np. dla celów analitycznych lub statystycznych); sprzeciw w tym zakresie powinien zawierać uzasadnienie;
Jeżeli sprzeciw okaże się zasadny i nie będziemy mieli innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, usuniemy te dane, wobec wykorzystania których wniesiony został sprzeciw.
c) Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”)
Osoba której dane dotyczą ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych jeżeli:
 osoba której dane dotyczą wycofała zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o zgodę;
 dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
 osoba której dane dotyczą wniosła sprzeciw wobec wykorzystywania i nie istnieją nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania,
 dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem.
 dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega administrator;
 dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.

d) Prawo do ograniczenia przetwarzania danych
Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w następujących przypadkach:
a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;
b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
c) administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
d) osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
Pamiętaj jednak, że jeżeli przetwarzanie zostało ograniczone, to jednak takie dane osobowe można przetwarzać, z wyjątkiem przechowywania, wyłącznie:
- za zgodą osoby, której dane dotyczą, lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub
- w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub
- z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego.
e) Prawo dostępu do danych
Osoba, której dane dotyczą ma prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy przetwarzamy dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, ma prawo:
a) uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
b) uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych lub o kryteriach ustalania tego okresu, o prawach przysługujących na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
c) uzyskać kopię swoich danych osobowych.
f) Prawo do cofnięcia zgody
Jeśli dane przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody osoba której dane dotyczą, ma prawo ją wycofać w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem tej zgody.
g) Prawo do przenoszenia danych
Na tej podstawie – w zakresie, w jakim dane są przetwarzane w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą – Administrator wydaje dane dostarczone przez osobę, której one dotyczą, w formacie pozwalającym na ich odczyt przez komputer. Możliwe jest także zażądanie przesłania tych danych innemu podmiotowi – jednak pod warunkiem, że istnieją w tym zakresie techniczne możliwości zarówno po stronie Administratora, jak również tego innego podmiotu.
h) Prawo do skargi
W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Jak realizujemy uprawnienia podmiotów danych?

Aby zrealizować swoje uprawnienia opisane powyżej możesz złożyć do nas wniosek
a) za pomocą adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. albo
b) osobiście w Urzędzie Gminie Narew.
c) poprzez skrzynkę epuap możecie Państwo przesłać wysyłając PISMO OGÓLNE skierowane do Urzędu Gminy NAREW.
d) tradycyjnie na dres Gminy Narew.

Przykładowy wniosek możesz pobrać TUTAJ

Ponadto udostępniamy w/w wniosek, w platformie EPUAP na stronie www.epuap.gov.pl – możecie je Państwo przesłać wysyłając PISMO OGÓLNE skierowane do Urzędu Gminy NAREW.

Administrator musi być pewny tożsamości osoby, która realizuje swoje uprawnienia z RODO. Dlatego Jeżeli Administrator nie będzie w stanie zidentyfikować osoby składającej wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje.

Odpowiedź udzielana jest w formie pisemnej, chyba że wniosek został złożony drogą e-mailową lub zażądano w nim przekazania odpowiedzi w formie elektronicznej.

Jeżeli, w wykonaniu wymienionych powyżej uprawnień, podmiot danych występuje do Administratora z wnioskiem o realizację jednego albo kilu praw, spełniamy to żądanie albo odmawiamy jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu.
Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – nie będziemy mogli spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełnimy je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując uprzednio o zamierzonym przedłużeniu terminu i przyczynach takiego przedłużenia.

Prawo dostępu do danych o czym warto pamiętać?


W Gminie Narew przetwarzamy dane osobowe (szczególnie mieszkańców), na podstawie wielu różnych aktów prawnych. Dlatego w niektórych przypadkach, gdy podmiot danych będzie realizował prawo dostępu do danych osobowych albo kopii danych osobowych administrator wykonujący zadanie publiczne może wezwać osobę, której dane dotyczą, do udzielenia informacji pozwalających na wyszukanie tych danych.
W takim przypadku:
a) zawsze zapewniamy odpowiednie środki służące ochronie interesu lub podstawowych praw i wolności osoby, której dane dotyczą,
b) informujemy osobę, której dane dotyczą, na jej wniosek, bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie miesiąca od dnia otrzymania wniosku o podstawie niewykonania obowiązków, o których


Czy z prawa do bycia zapomnianym można korzystać w każdej sytuacji?


Pamiętaj, że pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, nie zawsze to prawo może być zrealizowane.
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych osobowych, a administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności. Prawo do bycia zapomnianym nie ma zastosowania, jeśli przetwarzanie jest niezbędne:
• do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji;
• do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega administrator, lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
• z uwagi na: cele zdrowotne lub interes publiczny w dziedzinie zdrowia publicznego;
• do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że prawo, o którym mowa, uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów takiego przetwarzania;
• do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Funkcję Inspektora Ochrony Danych w Urzędzie Gminy Narew pełni Pan Krystian Kraska e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Inspektor Ochrony Danych pełni swoją funkcję w sposób niezależny i z zachowaniem pełnej neutralności. Pełni funkcję doradczą, a nie decyzyjną. Doradza Administratorowi i jego pracownikom w kwestiach dotyczących wypełniania obowiązków oraz stosowania dobrych praktyk w zakresie ochrony danych osobowych.
Inspektor Ochrony Danych jest całkowicie niezależny w wypełnianiu swoich obowiązków.
Jego zadaniem jest sprawdzanie czy obowiązki i zadania realizowane w Gminie Narew w zakresie przetwarzania danych są wypełniane zgodnie obowiązującymi przepisami.

Jak skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD)?

Z osobą pełniącą obowiązki IOD w Gminie Narew można skontaktować się:
a) za pomocą adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. albo
b) tradycyjnie na adres Gminy Narew z dopiskiem w treści korespondencji Inspektor Ochrony Danych Gminy Narew.

 

Co to jest RODO?
RODO to skrót oznaczający Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (rozporządzenie ogólne o ochronie danych), który zastępuje dotychczasowa dyrektywę 95/46/WE z 1995 r.

Jaki jest cel RODO?
RODO w sposób bezpośredni i kompleksowy reguluje ochronę danych osobowych w Unii Europejskiej. Założeniem dokumentu było ograniczenie zróżnicowania przepisów między poszczególnymi państwami członkowskimi. RODO przynosi nowe rozwiązania i wzmacnia dotychczasowe wymagania. Wprowadza też wiele nowych uprawnień dla osób fizycznych i obowiązków dla administratorów.
Ważne! W związku z RODO nie musisz się dodatkowo kontaktować z nami, wystarczy zapoznać się z informacjami dostępnymi na tej stronie.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych zajrzyj w zakładkę UPRAWNIENIA oraz Inspektor Ochrony Danych Osobowych

Czym są dane osobowe?
Dane osobowe to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowana osoby fizycznej. Danymi osobowymi są np. imię i nazwisko, adres email, adres, numer telefonu, PESEL.
W Urzędzie Gminy Narew, na potrzeby prowadzonych postępowań administracyjnych, w tym z wniosku danej osoby pobieramy wyłącznie dane które są określone w przepisach prawa i niezbędne dla prawidłowego prowadzenia takiego postępowania.

Kto jest podmiotem danych?
Podmiotem danych jest osoba fizyczne do której odnoszą się dane osobowe. Na przykład petent urzędu, pracownik, właściciel jednoosobowej działalności gospodarczej, prawnik kontrahenta Urzędu.

Co to jest przetwarzanie danych osobowych?
Przetwarzanie danych osobowych oznacza operację lub zestawy operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany. Na przykład zbieranie, utrwalanie, porządkowanie, przechowywanie, przesyłanie, przeglądanie, wykorzystywanie, usuwanie lub niszczenie.

Kim jest administrator?
Pojęcie Administrator (administrator danych osobowych oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Narew, w związku z wykonywaniem zadań publicznych, jest co do zasady Wójt Gminy Narew. W niektórych sytuacjach będzie to także n[. Ministerstwo Cyfryzacji w zakresie systemów informatycznych jakim i ma obowiązek posługiwać się gmina np. w zakresie ewidencji ludności, wydawania dowodów osobistych.

Kim jest podmiot przetwarzający?
Podmiot przetwarzający oznacza osobę fizyczną lub prawną, która przetwarza dane osobowe w imieniu administratora. Podmiot przetwarzający może przetwarzać dane osobowe tylko na podstawie pisemnej umowy, która na podmiot przetwarzający nakłada pewne obowiązkowe warunki zapisane w RODO.
W Gminie Narew będą to co do zasady podmioty którym Gmina zleci wykonywanie niektórych usług np. w zakresie wsparcia IT (informatycznego) Urzędu Gminy.
Jeżeli Administrator w Gminie Narew chce powierzyć przetwarzanie danych w jego imieniu, to starannie odbiera taki podmiot albowiem może w tym celu korzystać wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, które zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.

Kto to jest Inspektor Ochrony Danych?
W Gminie Narew (oraz przez Administratorów działających w ramach Gminy Narew) został powołany Inspektor Ochrony Danych, którego zadania zostały określone w ustawodawstwie europejskim na mocy RODO.
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Gminie Narew znajdziesz tutaj

Kiedy Administrator może przetwarzać Twoje dane osobowe?
Dzięki nowym przepisom wszyscy mamy większą kontrolę nad swoimi danymi i lepszą ich ochronę. Dodatkową korzyścią dla mieszkańców Gminy Narew jest to, że wszystkie zadania i usługi będą świadczone w jeszcze bardziej transparentny sposób z zachowaniem zasad bezpiecznego przetwarzania danych osobowych mieszkańców Gminy Narew i innych podmiotów których dane są przez Urząd i Gminę przetwarzane.
Administrator danych osobowych może przetwarzać dane osobowe w sytuacji:
a) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
b) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
c) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
d) przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
e) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
f) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.

Dane osobowe w Gminie Narew są przetwarzane co do zasady na podstawie przepisów prawa. Jeżeli chcesz wiedzieć jakie są to przepisy kliknij tutaj PODSTAWY PRAWNE.

Na czym polega obowiązek informacyjny wg RODO?
Informowanie osób, których dane dotyczą o tym jak są ich dane przetwarzane, stanowi jeden z podstawowych obowiązków administratora danych. Wójt Gminy Narew wdrożył procedury mające na celu informowanie osoby, których dane dotyczą o tym jak ich dane są przetwarzane.
Z ogólną klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych a także klauzulami informacyjnymi dla poszczególnych procesów przetwarzania w Gminie Narew, można zapoznać się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.

narew herbNasz urząd wspiera wojewódzką akcję identyfikacji producentów Podlaskiego Centrum Produktu Lokalnego - inicjatywy Samorządu Województwa Podlaskiego.

Strona internetowa Gminy Narew może służyć mieszkańcom naszej gminy do zamieszczania  ogłoszeń i ofert handlowych kupna / sprzedaży. W naszym serwisie ogłoszenia mogą zamieszczać bezpłatnie wyłącznie mieszkańcy, rolnicy i producenci z Gminy Narew.

Wnioski o zamieszczenie ogłoszenia należy składać do Urzędu Gminy Narew. Wniosek można złożyć w formie papierowej (osobiście lub listownie) oraz elektronicznie za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP z wykorzystaniem podpisu elektronicznego.
 
 
 
 
Wniosek musi zostać podpisany przez osobę, która zamieszcza dane ogłoszenie. Warunkiem publikacji ogłoszenia jest wyrażenie zgody na zamieszczenie w naszym serwisie danych osobowych zawartych we wniosku.
 
Gmina Narew nie ponosi odpowiedzialności za wiarygodność treści ogłoszeń i nie ingeruje w transakcje pomiędzy kupującymi a sprzedającymi.

Aby uzyskać więcej informacji na temat publikacji ogłoszeń na naszej stronie internetowej prosimy o kontakt z Redakcją serwisu.


 

Oficjalna strona internetowa Gminy Narew prowadzona jest przez Urząd Gminy Narew. Uwagi do materiałów zawartych na naszej stronie internetowej oraz ewentualne błędy można zgłaszać do Urzędu Gminy Narew osobiście, listownie, telefonicznie, faksem lub pocztą elektroniczną. Poniżej podajemy dane kontaktowe:

Urząd Gminy Narew
ul. Mickiewicza 101  17-210 Narew
Referat Organizacyjny - pokój nr 15
tel. 85 6816816   fax 85 8733535
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Aby przekazać uwagi można też skorzystać z formularza kontaktowego dostępnego na naszej stronie w dziale Kontakty.

Formularz kontaktowy

 

Osoby lub instytucje, które chcą zamieścić materiał (informację) na naszej stronie internetowej powinny zapoznać się z artukułem pt. Przekazywanie materiałów do publikacji.


 

Jeżeli chciałbyś się zreleksować, proponujemy Ci kilka gier i łamigłówek.

 

ŁAMIGŁÓWKA PUZZLE

lamiglowka puzzle

 

UKŁADANKA PUZZLE

ukladanka puzzle

 

GRA TETRIS

gra tetris


 

Klikaj na klocki przesuwając je w puste pole tak, aby właściwie ułożyć obrazek. Obrazek do ułożenia jest wybierany losowo. Chcąc układać inny obrazek odśwież stronę lub wybierz z galerii.

Powodzenia.

 

 


 

Ułóż puzzle, tak aby otrzymać widoczny obrazek. Chcąc obracać dany element, kliknij go myszą i naciskaj spację lub pokręć scrollem myszy. Obrazek do ułożenia jest wybierany losowo. Aby układać inny obrazek odśwież stronę lub wybierz z galerii.

Powodzenia.

 

 


 

Przesuwanie klocków za pomocą strzałek, obracanie poprzez klawisz spacji.

Uwaga, gra jest całkowicie niedostosowana dla osób niepełnosprawnych i nawigowanie do niej może być niewygodne.

Powodzenia.

 

Zachęcamy do przekazywania informacji, materiałów i ogłoszeń o ciekawych wydarzeniach odbywających się na terenie Gminy Narew. Dzięki temu nasza strona internetowa będzie jeszcze bogatsza, a o opisywanych wydarzeniach będą mogły przeczytać osoby na całym świecie.

Na stronie internetowej naszej gminy publikowane są informacje związane bezpośrednio lub pośrednio z Gminą Narew oraz kierowane do mieszkańców Gminy Narew.

Na stronie nie są publikowane reklamy oraz inne materiały o charakterze komercyjnym.

Materiały przekazane do publikacji po korekcie redakcyjnej są zamieszczane na stronie internetowej naszej gminy z podaniem źródła lub autora. W przekazanym do publikacji materiale tekst powinien być autorski. W przypadku korzystania z innego tekstu (np. z Internetu) należy bezwzględnie podać jego źródło lub autora. Osoba przekazująca do publikacji materiał zdjęciowy powinna posiadać prawa autorskie do tych zdjęć. Redakcja zastrzega sobie prawo wyboru zdjęć, które zostaną opublikowane artykule.

Publikacja informacji na stronie internetowej Gminy Narew jest bezpłatna. Za przekazywane do publikacji materiały nie są przewidziane żadne honoraria.

W uzasadnionych przypadkach redakcja ma prawo odmówić publikacji przekazanego materiału.

Materiały do publikacji należy przekazywać wyłącznie w formie elektronicznej. Tylko w szczególnych przypadkach przyjmowana będzie forma papierowa lub ustna. Redakcja akceptuje różne formy elektroniczne przekazywanych materiałów, jednak aby ułatwić pracę i przyspieszyć publikację materiału preferowana jest następująca forma elektroniczna:

  • Tekst do artykułu powinien być niesformatowany w dowolnym pliku tekstowym: TXT, DOC, DOCX, RTF, ODT, itp. - formatowanie tekstu następuje w trakcie dodawania artykułu do publikacji.
  • Materiały graficzne (zdjęcia, obrazki, banery) powinny być przekazane w plikach graficznych JPG, PNG, GIF itp. (a nie wstawione do plików tekstowych). Zalecana szerokość zdjęć lub obrazków to 800-900px.
  • Dopuszcza się przesyłanie materiałów graficznych (np. plakatów) w formacie PDF, które są później konwertowane do plików JPG lub PNG.
  • Redakcja prosi o nie przesyłanie pocztą elektroniczną materiałów graficznych i zdjęć w bardzo dużych rozdzielczościach (duże rozmiary plików), co powoduje problemy z pocztą elektroniczną.
  • W przypadku skomplikowanych i złożonych logotypów przesłanych w pliku tekstowym, a nie graficznym, redakcja może odmówić ich publikacji lub poprosić o pliki graficzne (dotyczy to szczególnie informacji o projektach).
  • Oprócz plików tekstowych i graficznych można przekazywać też inne rodzaje plików jako załączniki do danego artykułu (np. XSL, XSLX, PPT, PPTX, PDF, itp). Zostaną one umieszczone na stronie poprzez utworzenie odnośników do takich plików.

Obecnie z naszym serwisem aktywnie współpracują jednostki organizacyjne gminy, które na bieżąco przekazują informacje i zapowiedzi o wydarzeniach odbywających się na terenie Gminy Narew.

Aby uzyskać więcej informacji na temat publikacji artykułów na naszej stronie internetowej prosimy o kontakt z Redakcją serwisu.


 

Szanowny Internauto. Czym są pliki Cookies?

Ciasteczka (ang. cookies) są to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia) oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

Polityka plików Cookies.

1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego narew.gmina.pl stosuje się  tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego. Może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego narew.gmina.pl. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
  • utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
  • dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

3. Powszechnie stosowane są dwa typy plików cookie – sesyjne oraz stałe. Cookies sesyjne, to pliki tymczasowe, które pozostają na urządzeniu użytkownika do momentu wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki. Cookies stałe pozostają w pamięci urządzenia użytkownika przez czas określony w ich parametrach lub do momentu ich ręcznego usunięcia.

4. W ramach serwisu internetowego narew.gmina.pl mogą być stosowane następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,
  • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,
  • pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.

5. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.

6. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym narew.gmina.pl z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.

7. Na naszej stronie internetowej mogą znajdować się odwołania do innych serwisów internetowych, które stosują własne polityki prywatności. Rekomendujemy zapoznanie się z każdą z takich polityk, ponieważ właściciel strony narew.gmina.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych serwisach.

Jak wyłączyć pliki cookies w przeglądarce?