„Spalaj kalorie nie śmieci” – to hasło przewodnie nowej kampanii edukacyjnej przygotowanej przez samorząd Powiatu Hajnowskiego. Intencją realizacji kampanii jest przeciwdziałanie spalaniu śmieci w domowych piecach. Przygotowana ulotka zwraca uwagę na szkodliwe następstwa z tym związane – prawne, ekonomiczne i zdrowotne.
Kampania „Spalaj kalorie nie śmieci” została przygotowana w ramach realizacji „Programu Ochrony Środowiska na lata 2021-2024”.
„Nie wyrzucaj śmieci do lasu” – to hasło przewodnie nowej kampanii edukacyjnej przygotowanej przez samorząd Powiatu Hajnowskiego. Intencją realizacji kampanii jest przeciwdziałanie powstawaniu dzikich wysypisk śmieci na terenie Powiatu Hajnowskiego, szczególnie w Puszczy Białowieskiej i jej okolicach. Przygotowana ulotka zawiera recyklingowe ciekawostki, zasady segregacji śmieci oraz informacje na temat negatywnych skutków istnienia dzikich wysypisk.
Kampania „Nie wyrzucaj śmieci do lasu” została przygotowana w ramach realizacji „Programu Ochrony Środowiska na lata 2021-2024”.
AKTUALNY HARMONOGRAM ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH: - zabudowa jednorodzinna rejon 1 - zabudowa jednorodzinna rejon 2 - zabudowa jednorodzinna rejon 3 |
Informacji na temat gospodarowania odpadami komunalnymi można uzyskać |
|
ULOTKA INFORMACYJNA
Szanowni mieszkańcy Gminy Narew
W związku z nowelizacją przepisów z zakresu utrzymania czystości i porządku w gminach, odpady komunalne wytwarzane w gospodarstwie domowym należy zbierać selektywnie. Obowiązek selektywnego zbierania odpadów komunalnych obejmuje 5 frakcji: papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, odpady opakowaniowe wielomateriałowe oraz bioodpady.
System ma zastosowanie wyłącznie do nieruchomości zamieszkałych. W przypadku właścicieli posesji, na których prowadzona jest działalność gospodarcza lub instytucjonalna (właściciele nieruchomości niezamieszkałych), zobowiązani są do indywidualnego posiadania umowy na świadczenie usług w zakresie obierania odpadów z uprawnionym podmiotem.
Wejdź, zobacz, zastosuj!
METODA NALICZANIA OPŁATY I JEJ WYSOKOŚĆ
Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w Gminie Narew jest uzależniona od następujących czynników:
- liczby osób zamieszkałych na danej nieruchomości,
- obowiązującej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- zniżki z tytułu posiadania przydomowego kompostownika
Miesięczna stawka opłaty za jednego mieszkańca wynosi:
25 zł przy selektywnej zbiórce odpadów |
75 zł przy nieselektywnej zbiórce odpadów |
SEGREGUJ ŚMIECI - ZAPŁACISZ MNIEJ
Opłaty należy wnosić na indywidulane numery kont bankowych, które są przydzielane właścicielom poszczególnych nieruchomości. Osoby, które złożą deklaracje otrzymują dowody wpłat z indywidualnym numerem konta, na które należy wpłacić zadeklarowaną kwotę. Opłaty należy uiszczać w trybie kwartalnym - dokonując wpłat w terminie do ostatniego dnia każdego kwartału.
KOMPOSTOWANIE ODPADÓW
Zwalnia się z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym w wysokości 5,00zł miesięcznie od jednego mieszkańca.
DEKLARACJA
Każdy właściciel lub zarządca nieruchomości jest zobowiązany złożyć do Urzędu Gminy Narew deklarację o wysokości opłaty. Deklarację można złożyć osobiście w siedzibie urzędu gminy lub elektronicznie poprzez platformę e-PUAP. Deklaracja składana elektronicznie musi być opatrzona profilem zaufanym lub bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Deklaracje są dostępne w Urzędzie Gminy Narew w pokoju nr 21. Formularz deklaracji jest też do pobrania na naszej stronie internetowej.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, właściciel ma obowiązek złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany.
![]() |
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (formularz aktywny z możliwością wypełnienia pól, zapisania i wydruku) |
WORKI I POJEMNIKI
Właściciele nieruchomości zobowiązani są wyposażyć nieruchomość w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych.
Worki do selektywnej zbiórki odpadów dostarcza podmiot odbierający odpady komunalne. Worki można również otrzymać w siedzibie Urzędu Gminy Narew.
JAK SEGREGOWAĆ ŚMIECI ?
Ulotka informacyjna
PUNKT SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW KOMUNALNYCH
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowany jest w Narwi przy ul. Mickiewicza 18.
GODZINY ODBIORU ODPADÓW W PSZOK
wtorek – sobota, 7.00 – 15.00
Do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) właściciele nieruchomości samodzielnie dostarczają odpady komunalne zebrane w sposób selektywny, takie jak:
- baterie, akumulatory, chemikalia,
- przeterminowane leki,
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
- odpady wielkogabarytowe (np. stare meble, dywany, wózki dziecięce, materace, opony),
- odpady budowlane i rozbiórkowe w przypadku niewielkiego remontu.
SPOSÓB I CZĘSTOTLIWOŚĆ WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH
Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych jest realizowana zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych, określonym przez Przedsiębiorcę uprawnionego do odbioru odpadów komunalnych, jednakże nie rzadziej niż:
W ZABUDOWIE JEDNORODZINNEJ:
- odpady zmieszane oraz bioodpady : 1 raz w miesiącu ( listopad – marzec)
- 2 razy w miesiącu ( kwiecień – październik)
- odpady segregowane: 1 raz w miesiącu,
- odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 1 raz w roku w formie zorganizowanych zbiórek
W ZABUDOWIE WIELORODZINNEJ:
- odpady zmieszane oraz bioodpady : 2 razy w miesiącu ( listopad – marzec),
- 4 razy w miesiącu (kwiecień – październik)
- odpady segregowane: 1 raz w miesiącu.
- odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 1 raz w roku w formie zorganizowanych zbiórek
Harmonogram odbioru poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych jest podany do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty oraz na naszej stronie internetowej.
WYKAZ AKTÓW PRAWNYCH
- Uchwała nr XXXIV/182/21 Rady Gminy Narew z dnia 27 października 2021 r. w sprawie w sprawie zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi osoby kompostujące bioodpady w kompostowniku przydomowym.
- Uchwała nr XXXIV/181/21 Rady Gminy Narew z dnia 27 października 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.
- Uchwała nr XXV/143/21 Rady Gminy Narew z dnia 29 stycznia 2021 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/135/20 Rady Gminy Narew z 30 grudnia 2020r. w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty
- Uchwała nr XXV/135/20 Rady Gminy Narew z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.
- Uchwała nr XXII/116/20 Rady Gminy Narew z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi osoby kompostujące bioodpady w kompostowniku przydomowym.
- Uchwała nr XXII/117/20 Rady Gminy Narew z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie określenia częstotliwości oraz szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
- Uchwała nr XXII/118/20 Rady Gminy Narew z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Narew.
- Uchwała nr XXII/119/20 Rady Gminy Narew z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.
- Uchwała nr XXVI/161/13 Rady Gminy Narew z dnia 23 stycznia 2013 r. w sprawie określenia terminu częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Narew.
- Uchwała nr XXVI/162/13 Rady Gminy Narew z dnia 23 stycznia 2013 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
Szczegółowych informacji na temat zasad gospodarowania odpadami komunalnymi można uzyskać w Urzędzie Gminy Narew pokój nr 21, tel. 85 68-16-765, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.