Odkrywanie matematyki w origami, geometria z robotami, matematyczne przepisy w kuchni a nawet… pachnąca matematyka! Królowej nauk można doświadczać wszystkimi zmysłami a dowodzą tego nauczyciele, którzy wzięli udział w ubiegłorocznej edycji mPotęgi. Fundacja mBanku czeka na kolejne niestandardowe pomysły w dziewiątej edycji swojego flagowego programu grantowego. Konkurs ruszył 14 marca.
Blisko 1,2 tys. projektów, prawie 7 mln złotych dofinansowania i ponad 1 mln uczniów, którzy poznali matematykę od ciekawszej strony. Taki jest bilans ośmiu dotychczasowych edycji flagowego programu grantowego mFundacji.
Tegoroczna, dziewiąta edycja, ma pomóc uczniom i nauczycielom oswajać matematykę w przyjazny sposób. Nabór trwa do 9 maja br. na stronie www.mpotega.pl.
- Za nami dwa bardzo trudne lata dla edukacji, ale nasze doświadczenia z mPotęgi pokazują, że nauczyciele nawet w takich warunkach chcą dzielić się z uczniami swoją kreatywnością. To bardzo budujące i potwierdza, że nasz program zapisał się w świadomości nauczycieli jako doskonały sposób na szkolną rutynę – mówi Iwona Ryniewicz, prezes mFundacji.
Więcej o mPotędze
mPotęga to program grantowy, który popularyzuje matematykę wśród uczniów. Ma pokazać im, że matematyka to super przygoda i przydatna w codziennym życiu umiejętność. Zachęca także nauczycieli, rodziców i pasjonatów matematyki, aby przezwyciężyli rutynę i schematy. Do tej pory odbyło się osiem edycji programu grantowego mPotęga. Co roku Fundacja przeznacza około milion złotych na wsparcie nowoczesnej, nieszablonowej edukacji matematycznej. To przekłada się na tysiące godzin nauki i tysiące młodych ludzi, które mają szansę odczarować w swoich głowach stereotyp królowej nauk.
Najważniejsze fakty:
- Programem grantowym obejmujemy dzieci uczące się co najmniej w klasach 4 - 8 szkoły podstawowej.
- Wnioski można składać przez formularz online na stronie mpotega.pl.
- Wniosek mogą złożyć: publiczne szkoły podstawowe, uczelnie wyższe, organizacje pozarządowe, biblioteki publiczne oraz grupy nieformalne z całej Polski.
- Propozycje powinny pokazywać innowacyjne, nieszablonowe podejście do nauki matematyki.
- Przyznajemy granty w wysokości od 2 tys. do 8 tys. zł.