W dniu 16 grudnia 2005 roku w Gminnej Bibliotece Publicznej w Narwi odbyło się uroczyste otwarcie wystawy prac plastycznych Krzysztofa Łaźnego "Białki 2005". W programie otwarcia wystawy oprócz spotkania z autorem prac można było zobaczyć improwizowany występ z gongami tybetańskimi w wykonaniu dr Lucyny Rutkowskiej oraz wysłuchać koncertu poezji śpiewanej w wykonaniu Marzeny Rusaczyk. Wśród zaproszonych gości, którzy zaszczycili swoją obecnością otwarcie wystawy znalazł się Piotr Gagan - znany twórca prac plastycznych o tematyce przyrodniczej.
Nazwa wystawy "Białki 2005" wzięła się od nazwy miejsca, w którym powstała w tym roku większość ze 120 obrazów. Białki są uroczą miejscowością Gminy Narew oddaloną o 3 km od Trześcianki przy trasie Narew - Białystok.
Obrazy Krzysztofa Łaźnego zostały wykonane autorską techniką wypracowaną przez autora i praktycznie nie spotykaną u innych malarzy. Podłożem obrazów są papier, karton, tkaniny oryginalne i modyfikowane (impregnacje). Podłoża poddane specjalnej obróbce przed i w trakcie nakładania farby wykazują specyficzne właściwości charakterystyczne dla chromatografii cienkowarstwowej. Reakcje nośników kolorów między sobą i podłożem, z wykorzystaniem rozkładu potencjałów elektrycznych na powierzchni tworzonego w kontrolowany sposób przez autora, pozwalają uzyskiwać zdumiewające wzory i kształty. Widoczne z bliska drobne elementy układają się we wzory pod nazwą fraktali. W praktyce wygląda to jak kwiaty lodowe, kształty rysowane w zimie przez mróz na szybach. Oglądając pod lupą fragmenty obrazów można zobaczyć zadziwiające kształty niewidoczne gołym okiem. Jak twierdzi autor: "...patrzymy oczami, a widzimy umysłem...". Drobne szczegóły znajdujące się w obrazie oglądane z odległości pozornie nie są widoczne lecz wpływają na nasze odczucia i emocje. Uzyskany na obrazie efekt zależy od nośników kolorów oraz od polarności substancji ciekłych zastosowanych do nasycenia podłoża.
Autor wystawy jest z wykształcenia magistrem fizyki, specjalizował się w fizyce jądrowej. Zajmował się on od strony praktycznej zagadnieniami elektryczności statycznej i reologią tworzyw sztucznych. Uzyskana wiedza znalazła zastosowanie w opracowaniu autorskiej metody tworzenia tzw. "obrazów myśli". Wiedza praktyczna z zakresu psychologii i teorii widzenia oraz poszukiwanie interpretacji oddziaływania subtelnych obrazów na odczucia człowieka uzupełniła techniczną stronę obrazu czymś ulotnym i niemierzalnym.