Podlaski Pronar jest pierwszą w Polsce firmą, która uruchomiła produkcję profili stalowych do burt przyczep. Najnowsza inwestycja pozwoli Pronarowi w pełni uniezależnić się od dostawców tych elementów. Nowoczesna w pełni zautomatyzowana linia produkcyjna wytwarza profile nie tylko do przyczep rolniczych, ale również do małych i średnich samochodów ciężarowych.

- Niewielka liczba producentów oraz ogromne zapotrzebowanie na ten produkt rynków europejskich przyczyniły się do podjęcia decyzji o rozpoczęciu tej produkcji - uzasadnia prezes Rady Właścicieli Pronaru Sergiusz Martyniuk.

Produkcja profili do przyczep w Pronarze

Profile będą wykonywane z najwyższej jakości stali renomowanych hut. Ich grubość będzie się wahać od 2 do 2,5 mm, a długość od 1250 do 6000 mm. Profile będą spawane metodą laserową, która polega na stapianiu obszaru styku wiązką promieni laserowych.

Wysoka wydajność nowej linii produkcyjnej pozwoli nie tylko zaspokoić potrzeby produkcyjne Pronaru, ale także uruchomić sprzedaż na rynkach Unii Europejskiej oraz państw powstałych po rozpadzie Związku Radzieckiego.

Pronar powstał w 1988 roku. Firma, znana przede wszystkim jako producent ciągników, jest obecnie największym w Polsce producentem maszyn rolniczych i komunalnych. Pronar zajmuje się także handlem wyrobami hutniczymi oraz hurtową sprzedażą paliw i olejów silnikowych. Prowadzi na Podlasiu sieć 18 stacji paliw. Powstały w 1997 roku Wydział Kół Tarczowych Pronaru jest dzisiaj  jednym z największych producentów kół do maszyn rolniczych na świecie.

Firma jest także producentem elementów pneumatyki oraz hydrauliki siłowej, które są wykorzystywane w maszynach (nie tylko Pronaru): rolniczych, budowlanych jak też w technice transportowej. Wytwarza także elementy z tworzyw sztucznych do maszyn własnej produkcji oraz realizuje zamówienia innych firm.

Pronar posiada sieć dealerską w Polsce, krajach UE, Skandynawii, Rosji i w krajach dawnego Związku Radzieckiego. Swoje produkty firma eksportuje do 60 krajów. A w ostatnich latach wydaje na inwestycje po ok. 60 mln zł rocznie.

Opracowanie materiału:
Joanna Wysocka - specjalista ds. PR firmy Pronar